Tam v dáli kde je loď,je svoboda a kde je svoboda je Jack Sparrow:))

Život na palubě...

7. ledna 2008 v 20:21 | Nijka=) |  Lodě
Tak tady jsem vám našla pár bodů o životu na Černé perle
Na zádi pod kapitánským můstkem je velká kajuta, nejpohodlnější místo na lodi. Většinou slouží jako soukromá kajuta kapitána, ale v bitvě se nábytek odstrčí stranou a z kajuty se stane dělostřelecká paluba.
Kapitán velí lodi z můstku na zádi
Střelba z děla je jednoduchá: posádka se jen dotkne zapálenou pochodní zápalné šnůry. Obtížnou částí je nabíjení. Pěti námořníkům trvá pět minut, než vyčistí hlaveň, uhasí jiskry, naládují prach a kouli a utěsní hlaveň.
Každý den musí posádka setřít podlahu. To brání vysychání dřeva a vzniku mezer mezi prkny, kterými by mohla prosakovat voda.
Během dne si námořníci stočí své závěsné sítě a naskládají je kolem horní paluby- tam slouží v boji jako ochrana proti střelám.
Samotné dno lodi silně zapáchá. Sem odtékají všechny tekutiny z horních palub a při špatném počasí námořníci někdy toto místo používají jako záchod.
V podpalubí Černé perly panuje temno, špína a pach zatuchliny. Mříže zakrývající palubní otvor propouštějí sice trochu vzduchu, ale záchranné čluny nahoře blokují přístup světla. Za špatného počasí se palubní otvor zakryje celtovinou a podpalubí je pak ještě ponurejší.
Lodní kuchyně, v níž se vaří, se nachází před příďovým stěžněm. Za bouřlivého počasí musí kuchař uhasit oheň v kamnech kvůli nebezpečí požáru. Posádka se pak spokojí se studenou stravou, dokud se moře neuklidní.
Vytažení kotvy je práce pro celou posádku. Kotevní lano je silné jako mužská noha a je nesmírně těžké.
Veselý Roger vlaje z vrcholku hlavního stěžně, nejvyššího bodu celé lodi. Je to znamení pro budoucí oběti. Každá pirátská loď měla podobnou variaci s lebkou a zkříženými hnáty: rozšklebená lebka Černé perl má místo hnátů šavle.
Pozorovatel ve strážním koši může vidět nepřítele na dvojnásobnou vzdálenost než námořník na palubě.
Na zádi hoří v lucernách velrybí tuk, což pomáhá lodi vyhnout se nočním srážkám. Když se tyto lucerny uhasí, loď se stane téměř neviditelnou.
Mezi provazy, které podpírají stěžeň jsou i ,,příčle"- provazy natažené tak, že vytvářejí žebřík, po němž se dá šplhat na ráhna. Námořníci na ně šplhají bosí, aby nastavili plachty, často i v bouři nebo v naprosté tmě
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama